reklama

Sushi-wok Stein alebo prenikanie východných kultúr na naše územie

Nie je to tak dávno, keď som išiel okolo mojej bývalej obľúbenej reštaurácie Stein, sídliacej na Blumentálskej ulici a niečo mi na nej nesedelo. Môj zrak upútal nový veľký nápis: Sushi-wok Stein.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Ja osobne som tam od tejto zmeny nebol ale moja sestra áno. Z pôvodných zamestnancov tam ostal iba jeden, ktorý vraj vyzeral veľmi smutno a zároveň naštvano z tejto zmeny. Všetci ostatní zamestnanci sú ázijského pôvodu (logické, viem), neviem presne akého ale to je nepodstatné. Podstatné je to, že namiesto úžasnej pizze sú teraz v ponuke rôzne druhy sushi, kuraciu polievku nahradila ostro-kyslá polievka (poprípade plievka ako je napísané v menu na internete) a namiesto vyprážaných kuracích pŕs tu nájdete kuracie mäso Kung-pao, pikantné. Avšak aspoň konkurencia sa tomuto potešila. Reštaurácia Brit, ktorá sídli asi 10 metrov od Steinu túto zmenu využila a takmer okamžite zaviedla novinku: Pizzu. Som si istý, že návštevnosť sa im teda zvýšila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niežeby som niečo proti týmto jedlám a celkovo proti celej východnej kultúre a ich výrobkom niečo mal, ja sám ich obľubujem a raz za čas zájdem do ázijského bistra, kde si dám napríklad skvelé vyprážané rezance za dobrú cenu alebo hranolky a občas aj s nejakým tým mäsom. Dokonca napríklad japoncov a ich šialenosť milujem a Japonsko je jedna z mojich vysnívaných destinácií, ale ako si tak začínam všímať, tak takýchto podnikov je teda aspoň tu v Bratislave čoraz viac. Okrem tejto jednej zmeny som si všimol, že na obchodnej ulici sa otvorila nejaká kórejská reštaurácia a pri mojom dome sa pripravuje otvorenie ďalšieho bistra Panda, ktoré bude v blízkom okolí už asi tretie. Pomaly všade kam sa pozriem je nejaké ázijské bistro, čínska alebo kórejská reštaurácia a to nehovorím o všadeprítomných predajcoch „kvalitného značkového" čínskeho oblečenia. Som si vedomý toho, že skoro všetko, čo tu máme je buď z Číny, Japonska a Kórey. Viem že v podstate všetky televízory a počítačové súčiastky sú odtiaľ, takmer všetky značkové oblečenia sa vyrábajú tiež tam a áno viem, že napríklad Sony, Nintendo alebo Toshiba sú všetko japonské firmy ale je rozdiel medzi „kvalitnými" výrobkami a kvalitnými výrobkami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čím to je, že sa im tak darí? Ázijské krajiny zaznamenávajú v poslednom čase čoraz väčší rast ekonomickej sily a už pred pár rokmi sa hovorilo, že 21. storočie bude storočím Ázie a nie Ameriky a Európy (myslím si to tiež). Možno je to ich neuveriteľnou pracovitosťou, zapálenosťou a ochotou pracovať, technickou vyspelosťou, teraz samozrejme narážam na Japonsko, alebo dobrými cenami (aspoň čo sa jedla týka) alebo ja už naozaj neviem.

K čomu som sa to teda vlastne nakoniec dopracoval? V podstate som len chcel napísať to, že si myslím, že už aj teraz je počet takýchto podnikov dosť vysoký a niekedy to aj dosť naštve keď sa z vašej obľúbenej reštaurácie stane niečo takéto. Je jasné, že počet bistier, reštaurácií a obchodov s oblečením sa bude neustále zvyšovať a my tomu nebudeme môcť zabrániť. Neviem teda ako by sme mohli. A to tu radšej ani nepíšem o islamizácí Európy (http://www.youtube.com/watch?v=dmOtkyxDtzo ) lebo to by bolo ešte na veľmi dlho a určite je tu o tom napísaných už veľa blogov. Počul som ale, že ževraj sa má priamo pred bratislavským Subclubom postaviť mešita :D. Okrem toho to je zas o niečom úplne inom aj keď podobnom. Uvidíme čo náš čaká. Ja len dúfam, že sa nestane niečo také, že o pár rokov pôjdem do centra a namiesto McDonald's tam nájdem Sushi-wok McDonald's...

Lukáš Nagy

Lukáš Nagy

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študent, ktorý rád píše Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu