reklama

Prečo nechcem byť bohatý + moje názory na štúdium

Možno si poviete: Ktorý blázon by niečo takéto v dnešnej dobe, v ktorej sa všetci ženú iba za peniazmi, majetkom a slávou povedal? V dobe keď je spoločnosť plná korupcie, škandálov, káuz a mafie? Ja ale možno takým menším bláznom som a preto vám chcem v tomto blogu vysvetliť tento môj trochu nezvyčajný postoj.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Čítal som už množstvo článkov o tom, že dnešní mladí ľudia si vyberajú odbory na vysokých školách, z ktorých po vyštudovaní vyjdú do sveta ako neužitoční a úplne zbytoční na tomto svete. Poprípade o tom aký je teraz veľký nadbytok absolventov. S tým druhým jednoznačne súhlasím, nedá sa to poprieť ale s tým prvým úplne nie. Ja osobne som si vybral cestu neistoty. Hlásim sa (okrem iného) na filozofickú fakultu Masarykovej univerzity, odbor- Teória a dejiny filmu a audiovizuálnej kultúry. Človek, ktorý teda píše také články aké som spomenul na začiatku, by ma automaticky zaradil do tejto kategórie. Uvedomujem si, že po vyštudovaní takéhoto odboru nemám veľa možností na uplatnenie ale ja som taký „snílek“ a hovorím si že veď niečo už bude. Aj tak všetko záleží od šikovnosti človeka. Spolieham sa aj na fakt, že v súčasnosti sa zamestnávatelia pozerajú skôr na školu ako na to, čo vyštudovali. No a Masarykova univerzita má dosť dobré meno. Nie je to však úplne taký neuplatniteľný odbor ako sa možno zdá. Ďalším faktom je, že takmer všetci absolventi nakoniec aj tak robia niečo iné ako to, čo vyštudovali. Preto je podľa mňa rozumné zvoliť si niečo, čo ma aj naozaj baví. Prečo by som mal ísť študovať niečo, čo ma nebaví a absolútne sa s tým nestotožňujem s vyhliadkou veľkých peňazí, keď potom aj tak budem pracovať v úplne inej oblasti ktorá ma takisto nemusí napĺňať? Radšej budem študovať a následne aj robiť niečo, čo ma baví a z čoho zrejme nezbohatnem ale budem aspoň šťastný. Okrem toho vždy sa dá odbor zmeniť ak zistíme, že to nie je to pravé pre nás. Treba skúšať. A preto obdivujem a podporujem ľudí, ktorí si idú za svojím a nepozerajú sa na peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko, čo som tu zatiaľ napísal nevysvetlilo hlavnú myšlienku tohto blogu ale zatiaľ len v podstate vyjasnilo prečo ani nerátam s tým, že by som bol niekedy v budúcnosti nejako extra bohatý. Áno všeobecne sa hovorí, že bohatí ľudia nie sú takí šťastní a nevedia si tak vážiť život ako tí chudobnejší. Podľa mňa to nemusí byť vždy tak ale ja osobne som to mierne pocítil po tom, čo som začal brigádovať. Predtým, ešte keď som nebrigádoval a mal som teda dosť obmedzené finančne zdroje, som si oveľa viac vážil veci, ktoré som si kúpil. Teraz už beriem niektoré veci ako samozrejmosť. Nechcem tým povedať, že som s týmto stavom nespokojný, naopak už si to ani neviem predstaviť v tom pôvodnom stave. To nie. Mať peniaze je fajn ale ako som napísal pocítil som zmenu. Preto si viem predstaviť, že kebyže som veľmi bohatý tak sa už vôbec neteším z vecí ktoré si kúpim a beriem ich ako samozrejmosť, čo nie je dobré. Život je o snívaní, o postupnom vyplňovaní si snov v priebehu času. Nie všetko naraz a hneď. Ľutujem tých ľudí, ktorí žijú iba takýto život. Mne bude úplne stačiť ak budem viesť normálny život s dobrou rodinou a priateľmi, počas ktorého si budem môcť raz za čas dopriať niečo špeciálne, niekedy zažijem možno niečo šialené a občas zažijem aj nejaký ten luxus. Raz za čas to neuškodí. Takýmto spôsobom môžem podľa mňa prežiť oveľa plnohodnotnejší život ako kebyže mám peniaze na rozdávanie a neviem čo s nimi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz si o mne možno myslíte, že nemám žiadnu potrebu sa rozvíjať, že som to v podstate vzdal a som pasívny človek ktorý nechce nič dosiahnuť. Ale opak je pravdou. Patrím práveže k tým ľuďom, čo často snívajú o tom, že raz budú úspešní. Že sa raz niečím preslávia a ľudia ich budú uznávať za niečo, čo spravili. Po tomto všetkom túžim ale nemusí sa to spájať s veľkým ziskom a to je ten rozdiel. Snáď sa mi to niekedy aj podarí :).

Skrátka každý z nás je iný a má svoje názory a preto teraz ani nečakám, že technicky zameraní ľudia toto pochopia ( teraz myslím iba názory na štúdium). Samozrejme teraz tu očakávam komentáre typu: „Toto je presne tá nezodpovedná mládež ktorá vidí tento svet naivne a nevie, čo je to život“ alebo „Ako môžeš chcieť ísť študovať takú zbytočnú vec, byť taký sprostý a nemyslieť na svoju budúcnosť?“ a tak ďalej a tak ďalej. Ďakujem, neprosím. Rád uvítam ďalšie názory ale prosím, toto si nechajte pre seba. Môžete si o mne myslieť, že som naivný blázon ktorý nemá pred sebou žiadnu svetlú budúcnosť ale to nie je pravda. Ja som len idealisticko-realistický človek, ktorý sa neriadi tým, čo by v dnešnom svete malo byť štandardom ale tým, o čom si myslí, že je to správne rozhodnutie a cíti to tak aj vo vnútri.

Lukáš Nagy

Lukáš Nagy

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študent, ktorý rád píše Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu